De Vierdaagse Sponsorloop breekt alle records

Meer dan €1.3 miljoen
Leestijd circa 1 minuten

De 1275 enthousiaste sponsorlopers van De Vierdaagse Sponsorloop hebben dit jaar een bedrag van meer dan €1.3 miljoen opgehaald. Een enorme prestatie, dankzij de inspanningen van alle wandelaars. Het ingezamelde bedrag zal worden verdeeld over 33 verschillende goede doelen, die hiermee belangrijk werk kunnen voortzetten.

Net als afgelopen jaar werd het grootste bedrag opgehaald oor Opa Bert voor Stichting Vlinderkind, meer dan €37.000. De stichting zet zich in voor kleindochter Danielle en haar lotgenootjes, die de zeldzame huidziekte EB hebben. "Voor haar doe ik het met liefde." 

Sinds de lancering van de De Vierdaagse Sponsorloop in 2011 is er al ruim 8 miljoen euro opgehaald ten bate van ruim 300 goede doelen. Met deze mooie opbrengst blijkt de 4Daagse voor goede doelen het best presterende evenement van alle Nederlandse evenementen die niet speciaal zijn opgezet om één specifiek goed doel te ondersteunen (zoals bijvoorbeeld de Roparun en Alpe d’HuZes).

Deel dit artikel

Aftellen tot de 108ste editie van de 4Daagse

Chatbot Miles Stel je vragen 24/7
Vandaag