4Daagsewandelaars halen recordbedrag op

Wandelen voor het goede doel
Leestijd circa 2 minuten

Tijdens de 105de editie van de 4Daagse hebben 1020 sponsorlopers hun kilometers ingezet voor het goede doel en daarmee een recordbedrag opgehaald. Onder deze deelnemers bevond zich Henri ter Riet, die zich inzette voor Stichting Mind Young. Aan het eind van de Via Gladiola overhandigde hij aan Ank Bijleveld-Schouten, voorzitter van Stichting De Vierdaagse Sponsorloop en voorzitter van het Kapittel voor de Civiele Orden, een cheque t.w.v. € 882.173,-. Dit bedrag is het hoogst sinds de start van dit initiatief en loopt vermoedelijk nog verder op, want er kan nog tot 31 augustus gedoneerd worden.

Henri zet zich in voor Stichting Mind Young

Deelnemer Henri ter Riet uit Vleuten liep de 4Daagse voor de Stichting Mind Young. Deze stichting zet zich in voor de mentale gezondheid van jongeren: ‘Nog steeds hebben te veel jongeren te maken met depressies, faalangst, angststoornissen of andere mentale klachten, die vaak niet zichtbaar zijn of onvoldoende worden herkend. Dit heeft soms ongemerkt grote gevolgen voor jongeren zelf en hun familie en vrienden.’ Het streefbedrag van € 1000,- heeft Henri ruimschoots gehaald; met zijn kilometers kan hij ruim € 4000,- doneren aan zijn goede doel!

Mijlpaal

De Vierdaagse Sponsorloop is 12 jaar geleden in het leven geroepen zodat 4Daagsewandelaars op een eenvoudige wijze hun prestatie kunnen koppelen aan een door hen zelf gekozen goed doel. In al die jaren (inclusief deze editie) is er een bedrag van ruim € 5 miljoen opgehaald. Voorzitter Ank Bijleveld zegt enorm trots op alle lopers te zijn die via De Vierdaagse Sponsorloop waarde hebben toegevoegd aan hun wandeling. “De deelnemers hebben dit jaar de hoogste opbrengst ooit bij elkaar gelopen. Wat een mijlpaal! De 1020 lopers die op deze wijze meerwaarde toevoegen voor goede doelen in de samenleving aan hun wandeling zijn echt geweldig”

Met een eigen actiepagina op de website www.devierdaagsesponsorloop.nl

kunnen de sponsorlopers zich presenteren en online donateurs werven onder bijvoorbeeld familie, vrienden, collega’s, buurt- en clubgenoten. Na 31 augustus wordt het opgehaalde bedrag overgemaakt aan de goede doelen.

Cijfers

Opgehaald bedrag€ 882.173
Aantal sponsorlopers1020
Aantal donateurs37.065
Aantal goede doelen238
V.l.n.r. Astrid Sanders en Ton Strik (bestuur Stichting DE 4DAAGSE, Henri ter Riet (deelnemer), Lex Roolvink, Ank Bijleveld-Schouten en Niels ten Anscher (bestuur Stichting De Vierdaagse Sponsorloop). Fotograaf: Bert van Megen (Stichting DE 4DAAGSE)
Deel dit artikel

Aftellen tot de 106ᵈᵉ editie van de 4Daagse