Het verhaal van Wipneus en Pim
"Elke keer weer verbazingwekkend."
Digitaal sportmarketingbureau Sportunity blijft vanaf 2023 voor de drie komende edities verantwoordelijk voor de officiële 4Daagse app. Met deze overeenkomst blijven beide partijen samenwerken om de serviceverlening en de user experience van de app door te ontwikkelen.
De 4Daagse app wordt voornamelijk gebruikt voor LiveTracking van deelnemers door familie, vrienden en fans. Ook kunnen wandelaars zelf hun wandeltijd monitoren, nieuws en updates lezen, 4Daagse selfies maken en kijken op welke locaties toiletten, medische verzorgingsposten en watertappunten aanwezig zijn.
In 2022 leverde Sportunity de 4Daagse app als onderdeel van het TRACX platform. De 4Daagse blikt tevreden terug op het eerste jaar waarin met de nieuwe 4Daagse app werd gewerkt en op de samenwerking met Sportunity. In deze eerste samenwerking is Sportunity een betrokken partner gebleken en kan de 4Daagse app met de opgedane inzichten in dit eerste jaar verder worden doorontwikkeld. Vanaf 2023 wordt ingezet op het gebruiksgemak en enkele speciaal voor de 4Daagse ontworpen functionaliteiten.
“Wij ondersteunen jaarlijks 500 sportevenementen over de hele wereld met het LiveTracken van deelnemers. In 2022 ben ik iedere dag bij de start en finish aanwezig geweest en heb ik deelnemers gesproken. Daar heb ik ook mogen ervaren wat voor een speciaal evenement de 4Daagse is en hoe de deelnemer de app gebruikt. Ik ben heel trots dat we deze kennis en ervaring de komende drie jaar mogen inzetten om de app verder te optimaliseren.”
Niels Schut (oprichter Sportunity)
Herkenbaarheid en continuïteit zijn enorm belangrijk voor de 4Daagse. Er zijn vele deelnemers en fans die ieder jaar de 4Daagse weer bezoeken. In de komende drie jaren moet de 4Daagse app voor hen ook een herkenbare en gebruiksvriendelijke oplossing zijn om de deelname of het aanmoedigen positief te ondersteunen. Hier zal in 2023 mee worden begonnen.
“Door met een betrokken partner verder te gaan, kunnen we de continuïteit, gebruiksvriendelijkheid en herkenbaarheid voor de 4Daagse app gebruiker garanderen.”
Mark Prinsen (hoofd organisatiebureau a.i.)
Sportunity zal ook een crowd monitoring tool ontwikkelen. Met nieuwe inzichten door middel van onder andere een heatmap en verschillende druktemeters wordt een bijdrage geleverd aan de veiligheid van het evenement.
V.l.n.r. Eva Verberkt (online communicatie 4Daagse), Niels Schut (eigenaar Sportunity), Mark Prinsen (hoofd organisatiebureau a.i. 4Daagse) en Bas Versteegen (mobiliteit 4Daagse)