icon search

Taal / language:

icon search

Taal / language:

Let op: de Vierdaagse 2020 is afgelast.

Informatie voor media

De Vierdaagse is altijd al een zeer mediageniek evenement gebleken. Medio juli is de Vierdaagse in nagenoeg alle bladen terug te vinden en worden radioluisteraars en tv-kijkers door een groot aantal zendgemachtigden op de hoogte gehouden van het evenement.

Persaccreditatie 104de Vierdaagse

Mediavertegenwoordigers kunnen voorafgaand aan de Vierdaagse online accreditatie aanvragen. De link naar het aanvraagformulier zal vanaf begin juni 2020 beschikbaar zijn via deze pagina.

NB: Wil je verslag doen van de Vierdaagsefeesten in de binnenstad van Nijmegen? Vraag dan accreditatie aan bij Stichting Vierdaagsefeesten.

Het laatste nieuws

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws via Facebook, Twitter en Instagram.
Op de pagina Pers - Persberichten vind je een overzicht van alle persberichten betreffende de 104de Vierdaagse. Kijk voor persberichten over eerdere jaargangen op de pagina Downloads - Archief.

Beeldmateriaal

Heb je foto's nodig van de Vierdaagse? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Wij kunnen je een kleine selectie foto’s van de Vierdaagse verstrekken. Publicatie van deze beelden is rechtenvrij, bronvermelding is echter wel voorwaarde. De foto’s mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.
De video’s op ons YouTube-kanaal kun je embedden of delen via een link. Bronvermelding is een voorwaarde.

Naamsvermelding

• De officiële naam van de organisatie is ‘Stichting Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen’, de verkorte naam van de organisatie is ‘Stichting DE 4DAAGSE’.
  • Het evenement heet voor komend jaar (2020) '104de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen', kortweg dus 'de 104de Vierdaagse' en in zijn algemeenheid 'de Vierdaagse' of ‘Vierdaagse Nijmegen’.
  • ‘De Nijmeegse Vierdaagse’, ‘4daagse’ of andere tekstvarianten worden door ons niet gebruikt.
  • Op social media hanteren wij de hasthags #4d20, #vierdaagse en #fourdaysmarches.

Statistieken

Uitgebreide statistieken over de 104de Vierdaagse worden in de week na de Vierdaagse gepubliceerd. Statistieken van de vorige edities vind je op de pagina Downloads - Archief.

Historie

Uitgebreide informatie over de geschiedenis van de Vierdaagse en links naar interessante websites met archiefmateriaal kun je vinden op de pagina Evenement - Historie.

Bijzondere deelnemers

Sinds 2016 wordt jaarlijks door de Dienst Communicatie een aantal deelnemers aangemerkt als 'extra bijzonder'. Omdat ze jong zijn, of oud, of al heel vaak de Vierdaagse hebben gelopen. Omdat ze een bijzonder verhaal te vertellen hebben of omdat zij een extra prestatie leveren, bovenop de sportieve prestatie die de Vierdaagse al is. De selectie bijzondere deelnemers aan de 104de Vierdaagse zal begin juni bekend worden gemaakt.
Alle bijzondere deelnemers hebben aangegeven prijs te stellen op contact met de media. Op aanvraag worden contactgegevens verstrekt aan geaccrediteerde persvertegenwoordigers.

Vierdaagse Perscentrum

De Dienst Communicatie van Stichting DE 4DAAGSE staat de vertegenwoordigers van de media ook bij de 104de Vierdaagse ten dienste bij de uitoefening van hun functie. In het Vierdaagsepaviljoen van Albron, centraal gelegen op start- en finishlocatie de Wedren, zal op de eerste verdieping een ruimte van ca. 225 m² als perscentrum worden ingericht. Geaccrediteerde mediavertegenwoordigers kunnen in het perscentrum gebruik maken van gratis WiFi.
Meer informatie over persmomenten, bereikbaarheid en openingstijden van het perscentrum is vanaf eind juni te vinden op deze pagina.

webshop 300x250

twitterlogo facebook logo instagram youtube icon