twitterlogo facebook logo instagram

v blessures

algemeen kl

v blessures

algemeen kl

twitterlogo facebook logo instagram

Lichamelijke klachten?

Voetproblemen?

Voetproblemen kunnen de pret tijdens het wandelen behoorlijk drukken. Als u last heeft van uw voeten, ga dan langs bij een podotherapeut. Deze kan u voorzien van goed advies.
Enkele tips die ook een bijdrage kunnen leveren aan het oplossen van voetproblemen:

• Neem dagelijks enkele minuten een koud voetenbad, hierdoor wordt de huid van de voeten gehard.
• Als u last heeft van (te) zachte voeten, wrijf ze dan regelmatig in met glycerine of kamferspiritus en zet er elke dag even een koude waterstraal op. Gebruik geen zeep want dat maakt de voeten zachter!
• Verzorg uw voeten goed. Zorg dat ze eeltvrij zijn en knip uw teennagels recht en niet te kort af.
• Heeft u last van zweetvoeten? U kunt uw voeten voorafgaand aan het wandelen inwrijven met talkpoeder of speciaal voetpoeder. Inwrijven met kamferspiritus kan ook helpen tegen zweetvoeten. Dit moet u dan echter wel enkele weken volhouden.

Blaren?

• Wilt u langeafstandswandeltochten of meerdaagse tochten gaan wandelen, bouw dit dan rustig op zodat uw voeten (en de rest van uw lichaam) aan de belasting kunnen wennen.
• Draag goede wandelsokken en -schoenen.
• Loop nieuwe wandelschoenen goed in, zodat uw voeten kunnen wennen aan het nieuwe schoeisel.
• Indien u nieuwe wandelschoenen heeft, kunt u de gevoelige plekken van uw voeten dakpansgewijs afplakken met leukoplast. Dit zorgt voor een second-skin effect. Zorg dat bij het afplakken geen ribbels ontstaan, deze kunnen juist blaren veroorzaken.
• Inlegzolen kunnen blaargevoelige plekken ontlasten. Er zijn diversen maten en soorten. Uw schoenenspeciaalzaak kan u hierbij adviseren.
• Wanneer u toch een blaar krijgt, adviseren we u om op de website van het Nederlandse Rode Kruis na te lezen hoe u de blaar het beste kunt behandelen.

Voorkom blessures

• Ga niet te snel van start, geef uw spieren de gelegenheid om warm te worden.
• Kramp in uw kuit is gemakkelijk te verhelpen door met de ene hand de voorvoet omhoog te drukken (dus naar het scheenbeen toe) en met de andere zachtjes in de kuitspieren te knijpen.

Wilt u met uw deelname aan de Vierdaagse een goed doel steunen? 
Bezoek www.devierdaagsesponsorloop.nl voor meer informatie!

webshop banner

Disclaimer | Cookies | 2017 © Vierdaagse